Sunday, March 20, 2016

De toonbank van de Verenwinkel






Behalve een grote kast heeft de winkel natuurlijk een toonbank nodig. Ook die wilde ik zelf maken. Omdat ik steeds maten moest aanpassen, werd het te ingewikkeld om daar een beschrijving van te maken. In plaats daarvan laat ik het proces van idee naar resultaat met foto's zien.

Walnut L-Shaped Counter-Desk van dollhouseminiatures.com.

Deze toonbank was ik tegengekomen op Pinterest. Hij leek me haalbaar om te maken, en ook goed te passen bij de kast die ik toen al had ontdekt.


De papieren versie werd iets aangepast om in de winkelruimte te passen, maar erg enthousiast was ik eigenlijk niet. Ik vond hem wat te hoekig en overheersend in de ruimte.

Art of Mini Vintage Toonbank Kit

Op zoek naar verlichting kwam ik ondertussen deze mooie toonbank tegen. Ik wilde alleen geen rechthoekige toonbank. Dan maar een eigen ontwerp tekenen, dacht ik overmoedig.


Iets ingewikkelder, maar wel een leuke uitdaging :) De oorspronkelijke maten van de foto werden nadien bij elke stap weer met een paar millimeter aangepast.





Na een dag passen, meten en snijden had ik gisteravond het middendeel klaar. Ik was best tevreden met het resultaat tot dan toe :)


Een randje erboven, eentje aan de onderkant en een dubbel blad erbovenop. En de toonbank kon de winkel in om te passen.


Op deze manier had ik de indeling oorspronkelijk in gedachten. Jammer dat de mooie voorkant zo niet zichtbaar is, vond ik. En het voelde gewoon niet goed qua verdeling.


Met de kast aan de andere kant geeft het opeens een heel ander beeld. De toonbank komt veel mooier uit en er lijkt veel meer ruimte (voor klanten) te zijn.


De deur vormt nu een soort afscheiding naar het deel achter de toonbank, terwijl daar nog heel wat spullen kunnen worden neergezet.


Het ziet er nu al uitnodigend uit, vind ik. De volgende stappen zijn dus de verlichting en de bekleding van de muren. Iets waar ik een beetje tegenop zie, omdat ik altijd bang ben dat het dan niet wordt zoals ik het in gedachten heb. Gelukkig heeft de winkel ook nog een hele grote voorraad artikelen nodig ;)

Ter geruststelling; tegen de tijd dat de winkel officieel geopend wordt, is die blote student weer terug naar Zweinstein gestuurd en krijgt daar ongetwijfeld een reprimande van schoolhoofd Anderling. De eigenaresse van de winkel is een gerespecteerd lid van de tovergemeenschap tenslotte :)



3 comments:

  1. Wat omschrijf je het leuk en duidelijk! Het ziet er nu al mooi uit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fijn om te horen dat m'n omschrijving goed overkomt, Jolinda. Thanks :)
      En nu dat verven nog, hé (a)

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete