Tuesday, March 29, 2016

Een mini Zen garden

De afgelopen week ben ik niet veel bezig geweest met de Verenwinkel (op het brainstormen over de verlichting na). In plaats daarvan ben ik veel aan het mini-borduren geweest en heb ik een mini Zen garden voor de verjaardag van mijn zus gemaakt.


De bak had ik al een paar weken geleden gemaakt, van blanke houten Jenga blokken. Eerst allemaal vastgelijmd, toen bij de bovenste laag de 'kieren' opgevuld met klei. Tenslotte de hele bak zwart (met een vleugje blauw) geverfd en gelakt.

De bak is daarna gevuld met vogelzand en wat kleine kiezelsteentjes. De mini Budha heb ik gevonden toen ik op een druilerige middag even binnenliep bij Oud-Azië.
 
Behalve een harkje wilde ik er nog iets in hebben dat ik zelf gemaakt had. Een lotus bloem vond ik mooi passen omdat ik het kort daarvoor nog over de lotus met mijn zus gehad had.
Ik was al een leuke tutorial tegen gekomen, maar die was gemaakt van Fimo en ik hikte al een half jaar op tegen het werken met Fimo :')
Dat leek me altijd iets waar ik minder goed in zou zijn t.o.v. andere technieken. Uiteindelijk ben ik de uitdaging toch aangegaan en was stiekem verbaasd over het resultaat, waar ik best tevreden over was.

Hoe ik daarbij te werk ben gegaan, inclusief de oorspronkelijke tutorial, heb ik in deze blog beschreven.


No comments:

Post a Comment