Wednesday, June 15, 2016

Pluimplukkers Verenwinkel/Scrivenshaft's Quill Shop 6

Het duurde even voor ik over m'n teleurstelling over de 'beter-als-vloer-dan-muur-tegels' heen was (a), maar toen besloot ik om het behang bij artofmini te bestellen en dat arriveerde binnen een paar dagen. Zodoende kon ik gaan behangen, of metselen, of hoe je het ook wilt noemen :)

After the disappointment about the exterior walls, it took me a while to continue, but then I decided to order the wall paper at Art of Mini, and that arrived within a few days. So finally I could finish the walls :)


Het was vooral bij de ramen en tussen de consoles even passen en meten, maar uiteindelijk is het best netjes gelukt.

Especially the nooks and crannies under the windows where not that easy, but in the end I got the job done.


Het vloertje van de portiek heeft tegels gekregen van antracietgrijs, bewerkt behang dat ik van m'n ouders had gekregen. Voor de zekerheid heb ik het op een stukje dun karton geplakt zodat ik op het gemakje kon besluiten of ik het wel mooi vond passen.
Ik heb het vervolgens royaal met Deco Varnish (van de Action) ingesmeerd, zodat met name de voegen helemaal vol zaten, en ook vol zijn gebleven.
Op zich blijft er niet veel zichtbaar van de tegels omdat er een deurmat komt te liggen ;)

The floor at the front door got tiling made from antracite grey wall paper my parents had given me. I glued them on some card board first just in case I wouldn't like it.
Then I used a generous amount of varnish so it would stay between the 'tiles'. Not that you'll see much of it in the future because there will be a door mat ;)



Ik wilde voor de Verenwinkel een 'replica' van het oorspronkelijke winkelbord maken. Dat kon ik doen bij het Fablab waar mijn zoon stage loopt en waar een 2D-lasersnijder beschikbaar is. Ik had een bestandje gemaakt, maar ik moest dat aanpassen naar een bepaalde bestandformaat en daar heb ik totaal geen kaas van gegeten. Gelukkig was Marion zo geweldig om dat voor me te doen, super hoor!

I wanted to make a 'replica' of the original shop sign for Scrivenshaft's.  I could do that in a Fablab though that required some skills I totally miss (a) Fortunatly Marion was so kind to help me with it!



Gistermiddag naar het Fablab geweest en eindelijk het winkelbord voor de Verenwinkel gemaakt! Of eigenlijk laten maken :') Want ook daar liep ik door onkunde flink vast achter de computer, maar Annemarie, een van de medewerkers heeft me geweldig geholpen met het uitwerken.
Nu nog even met tape aan de gevel want het moet nog gebeitst worden. Eng natuurlijk, want wat als ...? ;)

Yesterday I went there and again needed lots of help from Annemarie, one of the ladies who worked there :')
It's temporarily  taped to the wall because I need to stain it first. Bit scary of course; what if ....? ;)




No comments:

Post a Comment