Monday, June 6, 2016

Een Griffoendor mantel / A Griffindor cloak




Hij is inmiddels al even af maar ik was er nog niet aan toe gekomen om er een blogje aan te wijden; Harry's mantel.

I finished it a while ago, but haven't made time to post a blog about it; Harry's cloak.


Voor het patroon heb ik gekeken naar verschillende 1:1 patronen, dingen gecombineerd, verkleind naar 1:12 en er tenslotte nog allerlei veranderingen aan gedaan tot ik tevreden was :)

For the pattern I looked at different 1:1 patterns, combined some things, resized it to 1:12 and last but not least I made all kinds of changes until I was satisfied :)


Het was lang geleden dat ik iets genaaid had, maar het is net als fietsen, je verleert het niet echt, het duurt alleen even voor de kennis weer terug is :)

It had been a long time ago since I did some sewing but it's just like riding a bicycle, no one forgets how it's done but it might take a while before you remember it all :)


De capuchon vond ik veel te klein uitvallen. I thought the hood was way too small.


Ook Harry was tevreden met deze ruimere capuchon.

Harry was satisfied with this hood also.


Uitvogelen hoe ik de contrasterende voeringstof moest vastmaken, was wat lastiger. Maar uiteindelijk lukte dat ook.

Figuring out how to attach the lining was a bit challenging, but in the end I managed.


Harry begon het passen uiteindelijk beu te raken. "Je bent nog erger dan madame Mallekin," riep hij. Zijn haar zat nog wilder als gewoonlijk en zijn bril mocht hij uit voorzorg niet op van me.

Finally Harry started to get annoyed. "You're even worse than madam Malkin," he cried out. His mop of hair was even more untidy than ever, and I would let him put on his glasses out of precaution.



Een close-up van de sluiting; een reepje zwart leer en twee zwart geverfde plakkraaltjes.

A close-up of the clasp; a small strip of black leather and two beads I painted black.


Tenslotte heb ik het Griffoendor wapen bevestigt, et voila ... het eerste mini kledingstuk is een feit ;)

Finally I attached the Gryffindor shield, et voila ... the first miniature piece of clothing is a fact ;)




Harry begon onmiddellijk  door de gangen van Zweinstein rond te struinen met zijn Sluipwegwijzer.

Harry immediately started wandering around the corridors of Hogwarts with his Marauder's Map.

No comments:

Post a Comment