Monday, February 27, 2023

Crafting together (February) - A 24th scale soap shop, part 1

Due to various circumstances I'm still not making miniatures as often as I'd like, but luckily Jolinda and I still craft together every month and that keeps the creativity flowing :)
In November and December we worked on Santa Claus/Mrs. Claus, although neither of us had finished ours by Christmas. But at least Mrs. Claus now got sleeves ;)

Door allerlei omstandigheden ben ik nog steeds niet zo vaak miniaturen aan het maken als ik zou willen, maar gelukkig knutselen  Jolinda en ik nog steeds elke maand samen en dat houdt de creativiteit op gang :)
In november en december werkten we aan onze kerstman/kerstvrouw, hoewel we beiden nog niet klaar waren toen het kerst was. De kerstvrouw heeft in ieder geval mouwen gekregen ;)


Jolinda continued in January and has now finished her Santa Claus (see here), but I continued making kitchen cabinets for the cottage in the new year.

Jolinda ging in januari verder en heeft haar kerstman inmiddels af (zie hier), maar ik ben in het nieuwe jaar verder gegaan met het maken van keukenkastjes voor de cottage.


Last time, however, I suddenly found myself without Balsa wood of the right thickness, so I started working with a kit that a friend had given me in January.

De afgelopen keer bleek ik echter opeens zonder de juiste dikte Balsa te zitten, dus ben ik aan de slag gegaan met een bouwpakketje dat ik in januari van een vriendin gekregen had.


I'd often looked at those kits, but for various reasons I'd never bought one.
The scale is half the size of what I usually work with. Plus I always like to invent and create everything myself.

Ik had vaak met een pakketje in mijn handen gestaan, maar had er om verschillende redenen nooit eentje gekocht.
De schaal is de helft kleiner dan waar ik normaal gesproken mee werk. Plus ik vind het juist leuk om zelf alles te bedenken en te creëren.


Surprisingly, when I started working on it, I really liked it. Precisely because this time I didn't have to come up with anything myself; after all, I've been struggling with that for months ;)

Toen ik er mee aan de slag ging, bleek ik het verrassend genoeg erg leuk te vinden. Juist omdat ik dit keer niets zelf hoefde te bedenken; daar had ik tenslotte al maanden wat moeite mee ;)




So I've been working on the miniature soap shop for a while on a regular basis for the last two weeks and I look forwards to next week when we're going to craft together again ;)

Dus heb ik de laatste twee weken regelmatig een poosje verder gewerkt aan de miniatuur zeepwinkel en ik kijk uit naar volgende week als we weer samen gaan knutselen ;)




 

No comments:

Post a Comment