Tuesday, January 22, 2019

Crafting together (the Italian project) - January



Yesterday we had a nice afternoon with the craft club while we each worked on our own project. Unfortunately Wil couldn't make it, but Jolinda worked - brick by brick - on the Greek stairs again, and Monique had made a new layout for the garden and painted a background.
I made a planter to hang under the window of the trattoria and after that I have punched leaves and petals, so I can make petunias for the planter :)
Back home I've stained the planter and tried to figure out how to make an awning.
First I made a test model from paper and then an inside frame from card board. The paper will be replaced at a later stage by fabric.
For now it's time to focus on the Hogsmeade cottage again ;)

Gisteren weer een gezellige knutselmiddag gehad, waarbij we ieder aan ons eigen project verder gingen. Wil was helaas verhinderd, maar Jolinda werkte - steentje voor steentje - verder aan haar Griekse trappen en Monique was met een nieuwe indeling voor een tuin begonnen en was de achtergrond aan het schilderen.
Zelf heb ik een plantenbak gemaakt om onder het raam van de trattoria te bevestigen en ben daarna nog een poosje bladeren en bloemblaadjes aan het ponsen geweest, zodat ik de bak met petunia's kan vullen :)
Thuis heb ik de plantenbak gebeitst en geprobeerd uit te vogelen hoe ik een luifel kan maken.
Eerst met papier een testmodel gemaakt en daarna van karton het binnenframe gemaakt. De papieren kap wordt in een later stadium door stof vervangen.
De komende weken schuif ik dit project weer even aan de kant en wil ik me weer op het Zweinstein huisje gaan focussen ;)








No comments:

Post a Comment