Saturday, April 30, 2016

Pluimplukkers Verenwinkel/Scrivenshaft's Quill Shop 3


Een update van al het harde werk tot nu toe :)

An update on the Quill Shop after all the hard work I did so far :)



Soms zit het tegen, maar dat zijn dan meestal de beste lessen, nietwaar? :') Al kon ik dat echt niet gelijk zo zien. Behangen gelijk op karton (en ook op hout blijkbaar) is dus iets dat je enkel moet doen als je een miniatuur Toren van Pisa maakt.

Sometimes you learn the best when things go wrong, right? :') Eventhough I didn't look at it that way, when the wall started bending. Apparently you need to use a primer on both sides of a card board wall before you can start wallpapering. Unless you're working on the Tower of Pisa of course :)


Terwijl ik op zoek was naar een oplossing, heb ik gelijk vensterbanken toegevoegd en dat gaf gelijk een hele andere uitstraling.

While looking for a solution, I added added window sills on the outside and I think that's just what it needed.



Nadat ik nieuwe kartonnen muren uitgesneden had, heb ik alles in de grondverf gezet.

So I made new side walls and then I gave the whole shop un undercoat/primer. 


Twee lagen Cottage Green, dezelfde kleur als de kast en de toonbank. Ik was bang dat het misschien té zou worden, maar ik vind het best meevallen eigenlijk.

Two coating of Cottage Green, the same color that I used on the cabinet and the counter. I was a little afraid that it would be too much, but so far I like it xD


In de tussentijd gewerkt aan de wandlampjes. Hier  had ik een tutorial gezien, die me wel haalbaar leek voor een beginner :) Mijn vader heeft de lampjes gemaakt. Bij Silly Sisters vond ik de consoles, en Sun van Nalladris hielp me met het vinden van de bead caps en gaf me tegelijkertijd nog goed advies. Zelf heb ik de consoles geboord en alles geverfd en gelijmd :)

In the meantime I worked on the wall lamps. I had seen a tutorial here that looked do-able for a beginner :) My father made the lamps. At Silly Sisters I found the consoles, and Sun from Nalladris helped me find the bead caps and gave me some good advice. And yes, I did some work myself; I drilled a little hole in the console and glued and painted evertything :)


De ramen en deur werden een beetje 'verouderd' met lichte zwarte vegen, waarna ik voor de tigste keer de lichtjes controleerde en ze eindelijk aan de wanden bevestigde. Tenslotte was het tijd om opnieuw een poging te doen om alles te behangen en dit keer ging het goed (a)

I did a bit of aging of the windows and door. I checked the lights for the umpteenth time and taped them to the wall. And last but not least I wall papered the walls and no bending so far ^^


De vloer is inmiddels betegeld, de zijwanden zijn vastgelijmd (en de lampjes doen het nog steeds ^^), Het glas zit in de ramen en deur en de deurkruk is bevestigd.

The windows and door all have sheet glass, the door has a handle, the floor is finished and the walls are glued together (and still the lights are working).


Miss Sophie is erg tevreden nu ze de sleutels weer overhandigd heeft gekregen :)

Miss Sophie is very pleased with the progress :)

No comments:

Post a Comment