zondag 2 oktober 2016

Samen knutselen / Crafting together - September


Teacup, toadstool & snail, made by Bibbidi Bobbidi Boo. 


Afgelopen maandag zag ik Jolinda en Wil weer voor onze maandelijkse creamiddag. Natuurlijk was het weer erg gezellig, maar ook best intensief omdat er vooral veel moest worden (om)gerekend, gemeten en gesneden.We hadden vooraf een workshop voor een tuinbank gevonden bij Judith's poppenhuizen en hadden besloten die van karton te maken. Een mooie aanvulling voor ons tuinproject :)

Last monday I met Jolinda and Wil again for our monthly crafting afternoon. Of course it was as enjoyable as alway, but also pretty intense because we had to do a lot of converting, taking measurements, and cutting of materials. In advance we'd found a workshop of a garden bench at Judith's poppenhuizen and had decided to make it out off card board. A nice addition to our gardenproject :)

Linkerbankje van Wil, rechterbankje van Jolinda.

Halverwege bleek al dat we de bankjes niet in een middag af zouden krijgen. Maar toen het tijd was om op te gaan ruimen hadden Jolinda en Wil toch de basis van het bankje al vastgelijmd. Jolinda had heel slim een chocoladeboontje gebruikt om de vorm van de armleuningen te tekenen.
Ik was weer zo'n Pietje Precies dat ik net klaar was met het uitsnijden van alle onderdelen :')

Halfway through it became clear that we wouldn't be able to finish the benches in one afternoon. But when it was time to go Jolinda and Wil still had glued almost all the parts together. Jolinda'd very smartly used a chocolate bean for the shape of the arm rests.
I was a fusspot as usual and just had finished cutting all the card board parts :')


Tegen de avond had ik het bankje ook in elkaar gezet, nadat ik alle onderdelen eerst geschuurd had (a)

Later that evening I too had put al the parts together, after I'd sanded them first (a) 



Na een basislaagje Gesso koos ik voor een mengsel van dark sienna en yellow ochre olieverf. Die eerste kleur olieverf had ik ook voor het hemelbed gebruikt en was daar erg tevreden over, maar nu iets minder. Misschien is het enkel de kleur, misschien heb ik de verf er iets te dik gezet.

After a coating with primer I choose a mixture of dark sienna and yellow ochre oil paint. I'd used that first one for the four poster bed and liked the result, but this time I wasn't as pleased. Maybe it's the colour or maybe I used too much paint.


Teacup, toadstool & snail, made by Bibbidi Bobbidi Boo.

Teacup, toadstool & snail, made by Bibbidi Bobbidi Boo.


Gelukkig valt het wel mee in het tafereeltje dat ik met veel plezier samengesteld had voor de foto's. Al kan het zijn dat ik het bankje binnenkort toch nog wat opschuur en verouder (a)

Fortunately it looks better when it's but in the little scene I put together for the photo's. Though it's possible I'll still do a bit of sanding and aging sooner than later (a)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen