Saturday, September 17, 2016

Zin in het herfstseizoen / Looking forwards to the autumn season

Ondanks een ongewoon warme nazomer - 30 graden in september?! - begon bij mij het verlangen naar het najaar te kriebelen :)
Koeler weer, lekker knus binnen en weer meer tijd om te knutselen. Plus allerlei feestdagen in aantocht; verjaardagen van mezelf en mijn zoon, Halloween, Sinterklaas en de hele kerstperiode :)

Despite an unusual warm Indian summer - 30 degrees in September?! - I already begun to long for the autumn.
Cooler weather, staying cozy inside and more crafting time. Also lots of high days and holidays on the way; birthdays of both me and my son, Halloween, Sinterklaas and the Christmas season :)




Laten we met pompoenen beginnen, dacht ik. Nadat ik een flink aantal filmpjes en foto's bekeken had op Youtube en Pinterest, had ik wel een idee hoe ik ze wilde maken. Met Fimo klei maakte ik een paar verschillende pompoenen en verfde ze met oranje acrylverf. Toen ze gebakken waren heb ik ze een kleurtje gegeven met verschillende kleuren pastelkrijt(poeder) (met een drupje water).

Well let's start with pumpkins, I thought. After seeing lots of tutorials on Youtube and Pinterest I figured out the way I wanted to start and made a few pumpkins from Fimo clay. I painted them with orange acryl and, after baking them I added soft pastels (with a drop of water).


Door het krijt kregen ze een wat poederachtige uitstraling (links). Het laagje kleurloze nagellak beschermde en verdiepte de kleuren (rechts).

Due to the pastels they got a powery look (left). A coating of clear nailpoilish protected them and enhanced the coulors (right).



Meer glanzende, oranje pompoenen. 

 More shiny, orange pumpkins.


Hierna wilde ik wat grotere pompoenen maken, dit keer gelijk met oranje Fimo. Eigenlijk meer een mix van oranje, geel en roze xD Vanwege de grootte wilde ik een kern van ander materiaal gebruiken en ik vond een paar glazen kralen die de perfecte pompoenvorm leken te hebben ;)

After this I wanted to make some bigger pumpkins and use orange Fimo this time. Well, more a combination of orange, yellow and pink xD Because of the size I wanted to use a core of other material and I found these glass beads who happen to have the perfect shape for a pumpkin ;)


Na het bakken was ik er zo tevreden over dat ik besloot om ze niet te verven of te lakken.

After baking them I decided I liked them as they were and didn't paint or varnish them.


No comments:

Post a Comment