Saturday, June 4, 2016

Mini borduren / Miniature cross-stitching

Handwerken heb ik altijd wel leuk gevonden; haken, breien, maar vooral borduren. Het was dus niet erg lang nadat ik met de mini-hobby begon, dat ik begon te zoeken naar een leuk patroon  voor een mini werkje :)

I've alway liked to do needlework especially cross-stitching. So it didn't take me long after I started this new hobby that I took on the challenge to start a mini cross-stitching :)




Het afdelingswapen van Griffoendor natuurlijk! Het is niet speciaal een patroon voor mini borduren, maar ik zocht naar het fijnste linnen dat ik had en besloot met een enkele draad te borduren. Ik begon eind april en ik was op de kop af twee maanden later klaar.
De afmeting is 5 x 6 cm en hoewel ik van te voren niet wist hoe groot het zou uitvallen en wat ik er mee kon doen, blijkt dat een goede maat voor een wandkleed te zijn.

The Griffindor shield of course! It's a 1:1 pattern but I just took some very fine canvas and a single thread. I started working on it in April and ik took me exactly 2 months. 
It's 5 x 6 cm and that will be a good size for a tapestry, I've decided.


Omdat ik nog niet alle kleuren borduurgaren had voor een volgend wandkleed, heb ik gelijk het portret afgeborduurd van mijn - destijds - vierjarige zoon. Een project waar ik - af en aan - de afgelopen 14 jaar mee bezig ben geweest. Wauw, wat een voldoening gaf dat :)

Because I hadn't all the colours for the next tapestry, I even finished a embroidery of my - then - 4 year old son, which I've been working on (every now and then) for the last 14 years. Wow, that felt good :)


Als beloning heb ik behalve borduurgaren ook gelijk opbergdozen voor borduurgaren besteld, zodat ik eindelijk alles netjes en handig kan opbergen.

Besides new colours of threads I ordered some storage boxes and stuff to finally organize everything (my reward for finishing the 14 yr project ^^).


Van al die vrolijke kleurtjes en nette kaartjes word ik helemaal vrolijk <3

I just love how neat this looks <3

De patronen vind je hier. You'll find the patterns here.


 Met alles zo netjes opgeruimd, was het tijd om een keuze te maken voor het volgende project. De kleuren voor het Ravenklauw wapen vind ik het mooist en dat van Huffelpuf heeft als enige maar 6 ipv 9 kleuren, en zal dus wel makkelijker zijn.

So I had to choose which one would be next. I like the Ravenclaw colours the most, Hufflepuff is the only one with 6 colours instead of 9 and therefore probably the easiest.

 
Maar, nu Harry zijn eigen afdelingswapen heeft, stond Draco erop dat ik als volgende Zwadderich zou doen. Anders zou zijn vader er van horen ;)

But, now that I've done Harry's House shield, Draco insisted that I'll do Slytherin next. Or his father will hear about it ;)




No comments:

Post a Comment