Saturday, April 16, 2016

Project Pluimplukkers, deel 2




De afgelopen week, na het bezoek aan de beurs, ben ik zeer geïnspireerd bezig geweest ;)
Verschillende dingen gedaan voor de Verenwinkel.



Om te beginnen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de kast geverfd. De kleur verschilt per foto, maar volgens het flesje is het cottage groen ;)
Toen het resultaat niet tegenviel, heb ik gelijk de toonbank en het tijdschriftenrekje geverfd.


Natuurlijk even alles bij elkaar gezet om het effect te bekijken. Het behang voor de binnenmuren legt hier even als ondergrond om te zien hoe mooi de verf erbij past. Aan de linkerkant liggen de tegels voor de buitenkant van de winkel.
Ook gelijk wat rekwisieten in de kast en op de toonbank gezet, en de kat - nog naamloos - loopt al argwanend rond en vraagt zich af waar ze in Merlijnsnaam beland is :)
Harry, die hier nog geen make-over heeft gehad, neemt waar tot Miss Pluimplukker iets gekleder is dan in haar roze badjas.


In eerste instantie had ik het idee van een houten vloer, maar toen viel mijn oog op een restant vinyl dat qua kleur perfect bij de muren en verf leek te passen. Even gegoogeld en een mooi voorbeeld gevonden van vloertegels, waarvan ik de maat kon verkleinen.
Hoewel het nog niet vast zit, kun je hier al zien hoe het behang eruit komt te zien. De vloertegels passen heel mooi, vind ik zelf (en de deur kan nog open xD). 


De kast, toonbank en het rekje heb ik na het verven een klein beetje ouder gemaakt met zwarte schoensmeer en toen gevernist. Hoewel het misschien niet gelijk een kleurencombinatie of inrichting is die je in een tovenaarswinkel zou verwachten, vind ik het zelf erg mooi. Als straks alles lekker vol ligt, hangt en staat, zal het sowieso een heel ander gezicht zijn :)

3 comments:

  1. Wat ga je snel! Maar het wordt wel mooi, ben benieuwd hoe het er in het echt uit ziet, we moeten maar weer eens afspreken.

    ReplyDelete
  2. Wat beschrijf je alles super. Ik ben fan groetjes saskia van poppenhuis en tips

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey, Saskia! Wat leuk dat je hier komt kijken, en ook nog een reacties achterlaat.
      Bedankt voor je compliment :)

      Delete