Friday, March 18, 2016

Project Pluimplukkers, deel 1

Het heeft even geduurd voor ik besloten had aan welk mini-project ik wilde beginnen. Niet zo gek, ik ben tenslotte een weegschaal, maar ook een perfectionist. Dus fantaseer ik groot, begin vol enthousiasme met het uitdenken en plannen, om uiteindelijk niets uit handen te krijgen.

Vanaf het begin wilde ik het maken van miniaturen combineren met mijn liefde voor J. K. Rowlings wereld van Harry Potter. De ideeën werden steeds wilder tot ik het plan probeerde uit te werken om het ca. vijf verdiepingen tellende huis van Grimboudplein 12 zelf te gaan maken. Gekkigheid inderdaad ;)
Die droom staat nu geduldig in de ijskast te wachten tot later en ondertussen ben ik begonnen aan een iets haalbaarder doel.

Een enkele kamer of ruimte, ook wel roombox genoemd. Een tip uit een poppenhuistijdschrift luidde: 'Kies als beginner voor een winkel(ruimte)'. Dat was even omdenken want inmiddels was mijn mini Harry uit China gearriveerd en die wilde ik natuurlijk graag een huis geven.
Een avondje googelen hielp me niet alleen een keuze te maken, maar gaf me gelijk ook zoveel inspiratie dat ik nauwelijks kon wachten met het uitwerken van alle ideeën.



Dit is Scrivenshaft's Quill Shop oftewel Pluimplukkers Verenwinkel. Een winkel die maar heel summier in de boekenserie wordt beschreven en niet eens in de films voorkomt. Dus heb ik besloten deze gevel van de winkel in The Wizarding World of Harry Potter in Orlando na te bouwen en mijn eigen draai aan de inrichting te geven.


Op een modelbeurs in Vlissingen vond ik een deur en ramen voor de basis, al had ik nog geen flauw idee hoe ik dat moest gaan aanpakken :)


Eerst maar eens met ruitjespapier en schildertape aan de slag en net zolang passen en meten en knippen tot ik tevreden was.
En toen alles weer uit elkaar halen en de definitieve versie van karton maken.

 

De basis is er en ik heb al een vrij goed beeld hoe de binnen- en buitenmuren moeten worden. Maar voor ik daarmee aan de slag kan, wil ik eerst bedenken of er ook verlichting in komt. Niet per se nodig in zo'n open ruimte, maar wel heel sfeervol en beter nu experimenteren met bedrading in een klein project dan later in een heel poppenhuis :)



No comments:

Post a Comment